Jesteś tutaj
Start > Zdrowie i uroda > Ćwiczenia w domu

Ćwiczenia w domu

Codzienna praca, obowiązki i pośpiech zwykle źle wpływają na wagę, a co za tym idzie również na zdrowie. Chociaż codzienny pęd zmusza ludzi do wysiłku, to jednak spożywanie posiłków w pośpiechu, przegładzanie się i zjadanie później zbyt dużych posiłków powoduje wzrost wagi. Zbyt wiele obowiązków natomiast uniemożliwia codzienne lub kilkotygodniowe chodzenie na siłownię lub basen. Co wtedy zrobić?

Badania udowodniły, że najlepiej nie trenować codziennie. Zbyt częste ćwiczenia nadmiernie męczą oraz nudzą się, co później skutkuje rezygnacją z wysiłku fizycznego i ponownym wzrostem wagi. Najlepiej zdecydować się na treningi 3 do 4 razy w tygodniu. Regularność sprawi, że waga będzie spadać powoli, ale systematycznie, a później nie pojawi się znany wszystkim efekt jo-jo.

Najlepszym ćwiczeniem jest jogging, ale tutaj należy również uważać. Nadmierna eksploatacja mięśni prowadzi do kontuzji i wizyt u lekarza. Nie należy się przede wszystkim przetrenowywać, aby nie uszkodzić stawów. Jeśli jednak wychodzenie z domu i bieganie nie sprawia przyjemności lub z powodów zdrowotnych jest zakazane, bez problemu można znaleźć na stronach internetowych opisy ćwiczeń lub nawet filmiki, w których dostaniemy szczegółowe informacje na temat treningu. Oba z tych pomysłów jest najtańszymi rozwiązaniami, ponieważ nie wymaga to wielkiego nakładu pieniędzy. Wystarczą odpowiednie buty lub mata, aby móc zacząć ćwiczenia.

Jednym z lepszych rozwiązań jest stworzenie we własnym domu małej siłowni. Jeśli trening będzie regularnie powtarzany, okazuje się to dużo ekonomiczniejsze rozwiązanie, ponieważ nie trzeba będzie płacić za karnety i wejściówki do siłowni. Jednorazowo jest to wydatek większy, ale z pewnością zwróci się przy systematycznym użytkowaniu. Rowerek stacjonarny, orbitrek lub ławeczka do ćwiczeń to idealne rozwiązanie na zrzucenie wagi. Wystarczy dwudziestominutowy trening powtarzany regularnie, aby zrzucić zbędne kilogramy i poprawić krążenie. Urządzenia do ćwiczeń można kupić w sklepach stacjonarnych, na stronach internetowych i w sklepach internetowych jak np. sklep Mango.

 

3 thoughts on “Ćwiczenia w domu

  1. Cwicze w domu 3 razy w tygodniu z aplikacja Fitnoteq, raz w tygodniu chodze na zajecia fitness, to swietne rozwiązanie, kiedy dużo pracujemy.

  2. wlasnie chce zaczac, ale tez kupic np orbitrek, teraz media expert nawet sprzedaje takie rzeczy, opaski nie wyprobowalam ale moze ktos cos wiecej napisze to tez sie skusze, na pewno bede cwiczyc 🙂 bo juz nie mgoe tylko w domu i w domu na kanapie siedzie

Dodaj komentarz

Top