Jesteś tutaj
Start > TAK > 5 zdrowych nawyków urodowych na co dzień

5 zdrowych nawyków urodowych na co dzień

nawyki urodowe

Nowy rok to dla wielu osób czas postanowień i zmian na lepsze. Jeśli w 2017 roku chcesz zadbać lepiej o swoje zdrowie i urodę, koniecznie sprawdź, jak niewymagające wielkiej uwagi i czasu codzienne zdrowe nawyki urodowe mogą wpłynąć na Twój wygląd i samopoczucie.

Czasem mniej znaczy więcej także w pielęgnacji. Na początku nowego roku warto przemyśleć dokładnie swoje pielęgnacyjne rytuały, pozbyć się nadmiaru kosmetyków z łazienki i wykluczyć czynności, które nie przynoszą spodziewanego efektu. Niektóre codziennie podejmowane działania zdecydowanie bardziej szkodzą niż pomagają urodzie, dlatego złe nawyki warto natomiast zastąpić dobrymi. Jakie zdrowe nawyki urodowe warto wypracować w nowym roku?

Unikaj gorącej wody

Zarówno w kąpieli, jak i do mycia włosów. Dlaczego? Gorąca woda otwiera pory, podrażania i wysusza skórę. Osłabia ją, przez co skóra szybciej się łuszczy i jest bardziej podatna na infekcje. Przesiadywanie w wannie z gorącą wodą wyczerpuje – choć wydaje nam się, że jest to czas relaksu i wypoczynku, po wyjściu z wanny będziemy odczuwać zmęczenie i senność. Podniesienie temperatury ciała o 1°C zmusza serce do przyspieszenia o 20 uderzeń na minutę! Dlatego kontaktu z gorącą wodą nie poleca się kobietom w ciąży i w trakcie miesiączki, osobom zmagającym się z chorobami układu krążenia, nadczynnością tarczycy czy cukrzycą.

nawyki urodowe

Co w zamian? Prysznice w ciepłej, lecz nie gorącej wodzie, dla bardziej zdeterminowanych – zakończone strumieniem chłodniejszej wody oraz płukanie włosów wodą letnią, a na końcu zimną (oblewamy nią tylko włosy, nie głowę!). Naprzemienne polewanie się ciepła i chłodną wodą poprawia ukrwienie skóry, napina ją i ujędrnia, a zakończenie prysznica chłodniejszą wodą zamknie pory skóry i łuski włosa.

Balsam wcieraj na mokro

Po każdym myciu wcierasz w skórę balsam nawilżający? Bardzo dobrze, bo jest to z pewnością zdrowy nawyk urodowy. Jeśli jednak chcesz wzmocnić jego efektywność, nie wycieraj się dokładnie po kąpieli i nałóż balsam, krem czy olejek na lekko wilgotną skórę. W ten sposób łatwiej będzie Ci rozprowadzić kosmetyk na skórze, nie pozostawi on tłustego filmu i pozwoli skórze zatrzymać więcej wody.

Stosuj krem z filtrem

Nawet zimą! Promieniowanie słoneczne przyspiesza starzenia się skóry każdego dnia. Jesienią i zimą nie trzeba stosować bardzo wysokich filtrów, tym bardziej, że nawet te niższe, od SPF15 zapewniają bardzo skuteczna ochronę naszej skórze nie dopuszczając do niej aż 90% szkodliwego promieniowania UV! Co ważne dla wielu – używając kremu z filtrem nie pozbawiamy się możliwości opalenia skóry, tylko ochronimy ją przed przyspieszonym starzeniem i zwiotczeniem.

nawyki urodowe

Zmieniaj kosmetyki

Właściwie to nie nawyk, a raczej anty-nawyk. Kosmetyki do pielęgnacji twarzy i włosów powinno się co jakiś czas wymieniać albo stosować kilka preparatów naprzemiennie. Skóra (i włosy) ma tendencję do przyzwyczajania się do kosmetyków, dlatego wspaniały krem odkryty parę lat temu nie działa dziś już tak skutecznie, a ulubiony szampon nie odżywia czupryny tak dobrze, jak dawniej. Poza tym warto pamiętać, że wszystkie zdrowotne i urodowe kuracje nie powinny zamieniać się w codzienne nawyki – ich skuteczność polega właśnie na tym, że stosujemy je intensywnie przez jakiś czas, a potem robimy sobie przerwę.

Śpij dobrze

Nie tylko długo i regularnie, ale i dobrze! Zadbaj o jakość snu, bo to on umożliwia organizmowi regenerację, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Żaden cudowny kosmetyk nie zastąpi kilku godzin solidnego snu, dlatego w tym roku, bez względu na wszystko, staraj się sypiać regularnie. Zadbaj także o miejsce , w którym śpisz – zainwestuj w dobrą, bawełnianą pościel, odpowiedni materac i poduszkę, odkurzaj i wietrz często sypialnię, nie przegrzewaj jej. Nie spędzaj w łóżku całego dnia – spraw, by kojarzyło Ci się tylko i wyłącznie ze snem.

Dodaj komentarz

Top