Jesteś tutaj
Start > Porady > Wzmocnij mięśnie Kegla

Wzmocnij mięśnie Kegla

mięśnie Kegla

Skoro ćwiczymy mięśnie brzucha, grzbietu, nóg, pośladków, a nawet mięśnie twarzy – gimnastyka twarzy ma opóźniać pojawianie się oznak starzenia i utratę owalu twarzy – dlaczego więc zapominamy o jednych z najważniejszych dla kobiety (i mężczyzny!) partii mięśni?

Tak zwane mięśnie Kegla to mięsień łonowo-guziczny i mięśnie dna miednicy. Ich trening pozwala uniknąć wielu dolegliwości – i kobietom, i mężczyznom – oraz podnosi jakość życia seksualnego. Na czym polegają ćwiczenia Kegla i dlaczego są takie ważne?

Mięśnie ważne dla matek

Dzięki odpowiedniemu wyćwiczeniu mięśni Kegla w czasie porodu można uniknąć pęknięcia krocza, a po przyjściu na świat dziecka szybciej wrócić do formy. Matki, które przed porodem ćwiczyły mięśnie Kegla łatwiej znoszą poród i nie zmagają się potem z jego skutkami. Pamiętajmy, że przyjście na świat dziecka to ogromny wysiłek i dla malucha, i dla matki. W żadnym innym momencie w życiu kobiety mięśnie podbrzusza nie są tak bardzo eksploatowane i narażone na urazy.

mięśnie Kegla

Jednak ćwiczenia mięśni Kegla powinny wykonywać nie tylko przyszłe mamy. Oprócz bardziej satysfakcjonującego życia seksualnego kobiety z mocniejszymi, wytrenowanymi mięśniami dna miednicy mogą pozbyć się uciążliwych bólów pleców i dolnego odcinka kręgosłupa, hemoroidów, a w przyszłości – nietrzymania moczu, problemów z wypadaniem macicy czy pęcherza, ponieważ to właśnie te mięśnie są odpowiedzialne za odpowiednie położenie i podtrzymywanie narządów znajdujących się w podbrzuszu.

Nie tylko dla kobiet

Wyćwiczone i dzięki temu bardziej wytrzymałe mięśnie Kegla są równie ważne dla mężczyzn. Dzięki treningowi można opanować kontrolowanie wytrysku, dłuższe erekcje oraz zapewnić sobie lepszą sprawność seksualną w starszym wieku. Ćwiczenie mięśni Kegla pozwoli także na uniknięcie bądź zminimalizowanie przyszłych problemów z prostatą.

Jak mężczyzna może zlokalizować mięśnie Kegla? Wystarczy zatrzymać strumień moczu podczas opróżniania pęcherza – mięśnie, które w tym momencie pracują, to właśnie mięśnie Kegla. Ich ćwiczenie polega właśnie na regularnym napinaniu i rozluźnianiu (już przy pustym pęcherzu – częste wstrzymywanie strumienia moczu nie jest zdrowe i może doprowadzić do problemów z jego nietrzymaniem). Zaletą ćwiczenia tych partii mięśni jest to, że nie potrzebujemy do nich żadnych dodatkowych narzędzi i można je wykonywać niemal wszędzie.

mięśnie Kegla

Ćwiczenia dla kobiet

Wymagają najpierw właściwego rozpoznania mięśni Kegla. Kobiety starające się je wyćwiczyć często napinają jednocześnie mięśnie brzucha i pośladków. Dlatego, gdy już wyczujemy, o które partie mięśni chodzi – zatrzymując strumień moczu – zaleca się, by zaczynać ćwiczenia na leżąco z dłonią na brzuchu i kontrolować napięcie jego mięśni. Później ćwiczenia polegają na skurczach mięśni – ilość powtórzeń powinna stopniowo wzrastać. W sieci można znaleźć wiele recept na ćwiczenie mięśni Kegla, ale każda kobieta powinna je dopasować do swojej kondycji i możliwości fizycznych.

Jeśli nie mamy pewności, czy pracujemy nad właściwą grupą mięśni, warto zgłosić się do fizjoterapeuty lub poprosić przy okazji wizyty u lekarza ginekologa o ich wskazanie. Od tych mięśni zależy nie tylko jakość życia seksualnego, ale utrzymanie prawidłowej postawy, o czym dobitnie świadczy przykład Benity Cantieni zmagającej się przez lata z bólem kręgosłupa. Naprawdę warto więc pomyśleć o zadbaniu o mięśnie Kegla nie tylko w kontekście udanego życia seksualnego.

One thought on “Wzmocnij mięśnie Kegla

Dodaj komentarz

Top