Jesteś tutaj
Start > TAK > Jak oczyścić organizm po świątecznym obżarstwie?

Jak oczyścić organizm po świątecznym obżarstwie?

dieta_oczyszczajaca

Święta każdy z nas troszkę sobie pofolgował. Świąteczne dania oparte na kapuście i grzybach należą do tych ciężkostrawnych. Jeżeli efektem ubocznym popuszczania pasa w Święta, jest u Was kolejna dziurka w pasku od spodni, zapoznajcie się z naszym przepisem na to, jak oczyścić organizm po Świętach i szybko wrócić do formy.

Jak oczyścić organizm – jedz regularnie

Żeby organizm wrócił na stały tor, musimy ponownie zacząć spożywać posiłki w regularnych odstępach czasu. Pozwoli nam to na uregulowanie procesów trawiennych i podkręcenie metabolizmu, a co za tym idzie na szybsze pozbycie się z organizmu toksyn. Najbardziej optymalne jest jedzenie 4 – 5 posiłków w regularnych odstępach czasu, czyli co około 2 – 3 godziny – starajmy się nie przekraczać tych ram.

Jak oczyścić organizm – pij dużo wody

Toksyn z organizmu, najszybciej pozbędziemy się wypłukując je. Dlatego powinniśmy pić dużo płynów, a najlepiej czystą, niegazowaną wodę. Jaka ilość płynów jest odpowiednia? Przyjmuje się, że optymalnym jest wypijanie 300 ml płynów na każdy kilogram ciała. Oznacza to, że osoba ważąca 70 kg powinna wypijać 2,1 l płynów na dobę.

napoj_z_cytryny_imbir

Dobrze jest zacząć dzień od wypicia szklanki wody z wyciśnięta połową cytryny oraz startym imbirem. Taki napój możemy przygotować sobie już wieczorem. Zalewamy starty imbir ciepłą wodą, a po przestygnięciu dodajemy sok z cytryny.

Cytryna jest diuretykiem, oznacza to, że pomaga usuwać z naszego organizmu szkodliwe substancje. Imbir natomiast posiada działanie przeciwzapalne, działa wspomagająco na układ trawienny, pomaga utrzymać odpowiedni poziom cholesterolu. Stosując taki napój szybko pozbędziemy się też poświątecznego brzuszka.

Napój detoksykujący Anny Lewandowskiej

Anna Lewandowska podała przepis na rewelacyjnie oczyszczający napój, który bazuje na… burakach. Dopiero co odeszliśmy od świątecznego stołu, na którym królował barszcz i teraz znowu mamy pić napój z buraków? Tak! Ponieważ burak to bardzo zdrowe warzywo zawierające zarówno błonnik, jak i betainę – substancję wspomagającą trawienie i pracę wątroby. Przyjrzyjmy się składnikom napoju Anny Lewandowskiej:

  • 1 surowy burak,
  • 2 marchewki,
  • imbir,
  • pół łyżeczki kurkumy,
  • sok z połowy cytryny.

napoj_z_burakow

Warzywa wrzucamy do sokowirówki, otrzymany sok przyprawiamy sokiem z cytryny i kurkumą.

Jak oczyścić organizm – jedz dużo warzyw i owoców

Warzywa dzięki temu, że są bogate w błonnik, wspomagają procesy trawienne. Powinniśmy komponować nasze posiłki w taki sposób, aby warzywa stanowiły 40 % całego dania. Jeżeli mamy ochotę na przekąskę, nie sięgajmy po drożdżówki czy batony, zastąpmy je właśnie warzywami i owocami.

oponka

Obecne w słodyczach węglowodany proste nie dość, że spowalniają procesy trawienne (trawią się łatwo, co przy dłuższym, stałym ich dostarczaniu rozleniwia nasz układ trawienny), to są głównym źródłem odkładania się tłuszczu zwłaszcza w okolicy brzucha i bioder.

A jak to wygląda u Was, też zmagacie się ze świątecznym ciężarem?

 

Photo by elements.envato.com/ratmaner/Lana_M/bhofack2/Satura_

Dodaj komentarz

Top