Jesteś tutaj
Start > Porady > 5 nawyków zdrowego pracownika biurowego

5 nawyków zdrowego pracownika biurowego

Pracujesz w biurze? Jeśli coraz częściej skarżysz się na ból pleców, dyskomfort widzenia, problemy ze skórą jest to znak, że najwyższy czas zadbać o zdrowie. Zorganizuj swoje stanowisko pracy oraz rozkład dnia w taki sposób, by dotykało cię jak najmniej skutków ubocznych siedzącego trybu życia.

Jeśli przez kilka, a nawet kilkanaście godzin dziennie siedzisz przed ekranem komputera, może dotyczyć cię ryzyko wystąpienia wielu schorzeń. Może być to ból lędźwiowej części kręgosłupa, problemy ze wzrokiem, nadgarstek tenisisty, nadwaga. Oto pięć zdrowych nawyków, które pozwolą ci zmniejszyć ryzyko wystąpienia tych objawów.

1. Jak uniknąć suchego oka

Po całym dniu spędzonym przed ekranem komputera skarżysz się na objawy takie, jak: kłucie, swędzenie, pieczenie oczu, uczucie obecności piasku pod powiekami? Pomóc mogą krople do oczu, jednak bardzo ważne jest robienie częstych przerw od monitora. Jeśli cierpisz na zespół suchego oka, przydatne będą nawilżające krople do oczu, sztuczne łzy albo żele nawilżające.

2. Wygodne krzesło

Jeśli dużo czasu spędzasz w pozycji siedzącej koniecznie zadbaj o to, aby dolna część kręgosłupa miała stabilne oparcie. Jeśli siedzisz na dobrej jakości krześle, powinno ono mieć kształt wspomagający utrzymanie prawidłowej postawy. Możesz także podłożyć pod plecy poduszkę lub skorzystać ze specjalnej nakładki.

3. Jedz warzywa i owoce

Jeśli chcesz cieszyć się zdrowiem, ładną skórą i szczupłą sylwetką, koniecznie zadbaj o zdrową dietę. Zapomnij o słodyczach o słonych przekąskach. Zamień je na owoce i warzywa, które będą doskonałym źródłem witamin i składników mineralnych w diecie. Są dodatkowo niskokaloryczne i łatwo je zabrać do pracy.

4. Ruszaj się tak często, jak możesz

Ruch jest jednym z kluczowych elementów zdrowego trybu życia. Umożliwia kontrolę wagi ciała, działa antydepresyjnie, pomaga leczyć bóle kręgosłupa. Jak najwięcej spaceruj, unikaj windy, zainteresuj się jakimś sportem. Może być to bieganie, jazda na rowerze, pilates czy też zajęcia na siłowni. Ważne jest, aby po kilku godzinach w pozycji siedzącej rozruszać stawy i mięśnie. Na początek wystarczy godzina dwa razy w tygodniu, a z czasem warto zwiększyć tę ilość.

5. Pij dużo wody

Nawadnianie organizmu ma kluczowe znaczenie dla dobrego samopoczucia oraz prawidłowego działania układu pokarmowego. Pozwala także oczyścić się z toksyn oraz może pomóc w leczeniu zespołu suchego oka. Picie co najmniej 8-10 szklanek wody dziennie jest bardzo ważne szczególnie w czasie upałów. Warto także pamiętać, że przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach może wysuszyć śluzówkę, dlatego tak ważne jest dodatkowe nawadnianie. Jeśli pijesz dużo kawy lub napojów energetycznych, dodatkowo wypijaj szklankę wody na każdą filiżankę napoju zawierającego kofeinę.

Dodaj komentarz

Top