Jesteś tutaj
Start > Porady > Zastanawiasz się nad tym jak uzupełnić niedobór magnezu w organizmie? Powiemy Ci, jak wybrać odpowiedni suplement diety.

Zastanawiasz się nad tym jak uzupełnić niedobór magnezu w organizmie? Powiemy Ci, jak wybrać odpowiedni suplement diety.

Magnez jest bardzo ważny dla naszego zdrowia. Ten życiodajny pierwiastek bierze udział w ponad 300 procesach biochemicznych. Decyduje o prawidłowej pracy wielu układów w naszym organizmie. Niedobór magnezu objawia się w postaci wielu uciążliwych objawów takich jak problemy z koncentracją, bóle głowy czy mimowolne drgania powiek i łydek. W tym artykule podpowiemy jak radzić sobie z niedoborem magnezu.

Magnez – bardzo ważny pierwiastek

Magnez spełnia wiele funkcji w naszym organizmie. Między innymi:

  • Zmniejsza ryzyko cukrzycy
  • Zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału serca
  • Wspomaga nasz układ odpornościowy
  • Polepsza pracę układu nerwowego i mózgu
  • Wpływa pozytywnie na pamięć i koncentrację
  • Poprawia trawienie i reguluje działanie układu trawiennego
  • Reguluję prace tarczycy i produkcję hormonów
  • Hamuje powstawanie kamieni nerkowych
  • Chroni organizm przed szkodliwymi pierwiastkami takimi jak ołów, kadm czy rtęć.

 

Skąd bierze się niedobór magnezu?

Na niedobór magnezu składa się wiele czynników. Najczęstsze to:

  • Zycie w stresie
  • Nieodpowiednia dieta
  • Zwiększona aktywność seksualna
  • Zażywanie antykoncepcji hormonalnej (pigułki, plastry, wkładki)
  • Choroby powodujące biegunkę – odwadniające organizm
  • Spożywanie produktów moczopędnych takich jak niektóre leki i napoje (na przykład piwo, wino, kawa)

 

Objawy braku magnezu

Jeśli cierpisz na bóle i zawroty głowy, jesteś ciągle rozdrażniony i nie możesz się skoncentrować, masz problemy ze snem i odczuwasz ogólne osłabienie albo zauważyłeś nadmierne wypadanie włosów i łamliwość paznokci to oznaczać może, że masz problem z niedoborem magnezu. Aby przeciwdziałać tym objawom należy rozpocząć kurację, której częścią będzie zdrowia dieta i odpowiednia suplementacja preparatami magnezowymi.

 

Na co zwrócić uwagę wybierając suplement diety

przyswajalność magnezu to najważniejsza cecha preparatów magnezowych. Mówi ona o tym jaka część magnezu spożytego przez człowieka przedostaje się z układu pokarmowego do krwioobiegu. Według badań przeprowadzonych przez producenta linii produktowej Magne B6 najlepszą formą magnezu dostępną na rynku są sole organiczne magnezu. W przypadku suplementów diety i leków bez recepty z serii Magne B6 są to kolejno węglan magnezu i mleczan magnezu. Dodatkowo, bardzo pozytywnie na przyswajalność magnezu działa wsparcie ze strony witaminy B6. Aby maksymalnie zwiększyć przyswajalność spożytego magnezu powinno się go stosować dwa razy dziennie chwilę przed posiłkiem – rano i wieczorem. Szczegółowe informacje na temat tego czym jest przyswajalność magnezu i w jaki sposób wybrać odpowiedni suplement diety znajdziesz pod adresem  https://www.magneb6.pl/wchlanialnosc%20magnezu/sole-magnezu-i-ich-przyswajalnosc

 

Dodaj komentarz

Top