Jesteś tutaj
Start > Porady > Co wpływa na libido?

Co wpływa na libido?

libido

Tak często zapominamy, że człowiek stanowi całość i nie zauważamy, że niektóre nasze zachowania czy przyzwyczajenia mają silny wpływ na nasze zdrowie i wiele aspektów naszego życia, także seksualnego. Czy wiesz, co wpływa na spadek i wzrost popędu płciowego u kobiet i mężczyzn? 

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać o korzyściach płynących z udanego i satysfakcjonującego życia seksualnego. Seks poprawia nastrój – w czasie stosunku podnosi się poziom endorfin, tak zwanych hormonów szczęścia. Wpływają one również na kondycję naszych kości zapobiegając osteoporozie i opóźniają procesy starzenia tak, jak i hormon DHEA produkowany podczas współżycia. Spadek libido nie tylko może więc wpłynąć na związek, ale i na zdrowie. Co powoduje brak ochoty na seks?

Zła dieta

Libido jest częściowo warunkowane biologicznie – to od naszych genów zależy, jak duże potrzeby seksualne mamy. Jednak w dużej mierze wpływają na nie czynniki środowiskowe, a więc tryb życia, odżywianie, poziom stresu, nałogi i używki, przyjmowane leki. Równie często odczuwanie zmniejszonego popędu seksualnego wywołane jest aktualnym stanem psychicznym. Wszystkie te przyczyny zmiany poziomu libido zależą w dużej mierze od nas samych.

libido

Jakie elementy diety wpływają na spadek albo wzrost libido? Najbardziej zabójczy wpływ szczególnie na męską potencję mają kwasy tłuszczowe nasycone. Podnoszą poziom cholesterolu i zwiększają krzepliwość krwi prowadzącą do miażdżycy. Wszystkie choroby układu krążenia mają natomiast duży wpływ na sprawność seksualną mężczyzn. Kwasy tłuszczowe nasycone i trans występujące w słodyczach sprzyjają także tyciu, a prawidłowa waga jest dla wielu podstawą dobrego samopoczucia i właściwego funkcjonowania organizmu.

Na obniżenie poziomu libido wpływa także nadużywanie alkoholu. Niewielkie ilości alkoholu mogą wzmocnić popęd seksualny, szczególnie czerwone wino działa korzystnie na układ krążenia, a u mężczyzn wzmaga erekcję.

Co jeść?

Zbilansowana dieta jest podstawą zdrowego trybu życia i utrzymywania organizmu w dobrej kondycji. Jeśli odżywiamy się właściwie, ale chcemy podnieść poziom libido, możemy wzbogacić dietę o kilka składników. Wybierajmy konkretne owoce i warzywa: banany, brzoskwinie, morele, melony, granaty, koper włoski, pietruszkę, seler. Jeśli w kuchni ni stosujemy zbyt wielu przypraw, wzbogaćmy ją szczególnie o cząber, kminek, lubczyk, kolendrę, imbir, cynamon i gałkę muszkatołową.

Nie stresuj się!

Stres nie tylko może powodować zaburzenia hormonalne, ale i pogorszenie nastroju, niepokój i lęk, które obniżają poziom libido. Przemęczenie i zbyt mała ilość snu powodują osłabienie sprawności seksualnej. U mężczyzn mogą powodować przedwczesne ejakulacje i nieutrzymanie wzwodu, co z kolei stanie się kolejnym czynnikiem stresogennym i tak koło narastającego napięcia i słabnącej ochoty na seks się zamyka.

libido

Stres często prowadzi także do popadania w nałogi, a osoby palące papierosy mają dwa razy częściej obniżone libido, niż osoby niepalące. Substancje rakotwórcze zawarte w dymie papierosowym pogarszają także płodność palących mężczyzn.
Jeśli prowadzisz zdrowy tryb życia, ale wciąż masz kłopoty z nadmiernym lub niedostatecznym popędem seksualnym, wybierz się do lekarza seksuologa. Przyczyną może być rozwijająca się choroba lub stan psychiczny, z którego możesz nawet nie zdawać sobie sprawy. Dopiero specjalista wyjaśni niepokojące cię objawy.

One thought on “Co wpływa na libido?

  1. wkurzają mnie zawsze takie porady, żeby się nie stresować. Ciekawe, jak to zrobić w dzisiejszym świecie… Ja nie umiem się nie stresować i to się odbija na moim libido niestety. Na szczęście znalazłem w aptece specjlany suplement z wyciągiem z korzenia maca i to pomaga przywracać mi moją dawną potencję

Dodaj komentarz

Top